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  Pegasus Airlines: opiniones, check in, equipajes  Tema: Pegasus Airlines: opiniones, check in, equipajes  -   Aviones, Aeropuertos y Lineas Aereas  Foro: Aviones, Aeropuertos y Lineas Aereas
Osiris79
Osiris79
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Votos: 0 👍
Envío Asunto: Re: Pegasus Airlines  Publicado:
Sacado de la app de Pegasus...

To accelerate and facilitate boarding and accommodation inside the aircraft, each Passenger is only allowed to carry one Cabin Baggage with a size of of 55 cm x 40 cm x 20 cm or 40 cm x 30 cm x15 cm personal item free of charge. Passengers who have more pieces with them will be requested to deliver the excess bags for loading in the aircraft’s cargo compartment during boarding.

9.2.3. Bassinets or pushcarts carried by Passengers traveling with infants and portable wheelchairs or crutches used by Passengers will be taken delivery during boarding for carriage in the aircraft’s cargo compartment.

9.2.4. In case during last control at boarding it is determined that the Cabin Baggage carried by our Passengers boarding a Flight outside of Turkey exceed specified dimension and piece limits, each piece exceeding prescribed limits will be loaded in the cargo compartment, subject to an additional charge of EUR 70 per piece, irrespective of the Passenger’s Checked Baggage allowance under the Ticket.

9.2.5. In case during last control at boarding it is determined that the Cabin Baggage carried by our Passengers boarding a Flight in Turkey (first point of departure or transfer point) exceed specified dimension and piece limits, the excess weight of the Cabin Baggage will be added to the Passenger’s Checked Baggage allowance and the amount exceeding the Checked Baggage allowance will be charged to the Passenger at the valid Extra Baggage Allowance rates and the relevant Cabin Baggage will be loaded in the cargo compartment. Cabin Baggage allowance will not be added to the Checked Baggage allowance for the calculation of the Extra Baggage Allowance fee.

9.2.6. For Passengers who departing from Turkey on and international Flight with Tickets issued under the Basic Package without any Checked Baggage allowance, extra charges will apply for any Cabin Baggage exceeding the applicable dimension and piece limits, subject to the 0-20 kilogram Extra Baggage Allowance fee applicable for the relevant route for the first 20 kilograms of weight and the additional weight fees for additional weight above 20 kilograms according to the valid Extra Baggage Allowance rates.
  Los Riesgos del Turismo de Riesgo  Tema: Los Riesgos del Turismo de Riesgo  -   Foro de Viajes General  Foro: Foro de Viajes General
carolco
Carolco
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Envío Asunto: Re: Los Riesgos del Turismo de Riesgo  Publicado:
"Abdelkrim" Escribió:
"gasolines" Escribió:
Parece ser que hay un nuevo candidato para esos premios:

Un joven británico muere decapitado por las hélices de un helicóptero al hacerse un selfie

www.marca.com/ ...b45a8.html

Muy espabilado no debía ser, por más que fuera estudiante de Oxford. Pero las autoridades de allí dicen que el piloto es responsable de que el rotor de cola esté apagado si los pasajeros se bajan del helicóptero.

Negativo!

Puede o no estar apagado!

El piloto [o algún representante de la empresa] dentro de las indicaciones de seguridad antes de abordar debe informar que solo se puede ascender y/o descender del equipo con la aprobación de piloto y a "la vista del piloto"




10.09 Todas las aeronaves son potencialmente peligrosas, así que acérquese solo cuando el piloto le indique que es seguro hacerlo. Tenga cuidado con los rotores/hélices.

10.10 Debido a su modo de operación, los helicópteros presentan problemas específicos de seguridad.

a. Siempre que sea posible, los pasajeros deben cargarse o descargarse con los rotores parados.

b. Cuando no sea práctico detener el rotor, los pasajeros deberán acercarse o alejarse de la aeronave dentro de un arco de 60 grados a cada lado de la línea central del morro (Figura 10:1) permaneciendo a la vista del piloto y solo con la aprobación del piloto.

c. Para obtener la aprobación, colóquese a la vista del piloto y fuera del rotor, indique con una señal de pulgar hacia arriba sostenida a un lado del cuerpo y espere una señal de respuesta con el pulgar hacia arriba del piloto.

d.. Cuando se acerque o salga de la aeronave con los rotores girando, sea consciente de la corriente descendente de los rotores y asegure artículos tales como gorras, sombreros u otros artículos livianos para que no sean absorbidos por el sistema del rotor o se los lleve el viento.

e. Bajo ninguna circunstancia las personas deben acercarse o alejarse por la parte trasera de la aeronave o pasar detrás de ella en las proximidades del rotor de cola.





[Helicopter Loading - Land Search Operations - Australian Emergency Manual]


Enjoy!
  Cambio de Moneda en Irán: bancos, ATM, tarjetas  Tema: Cambio de Moneda en Irán: bancos, ATM, tarjetas  -   Oriente Próximo y Asia Central  Foro: Oriente Próximo y Asia Central
wanderlust
Wanderlust
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Envío Asunto: Tarjeta Mah Card para turistas: Dinero en Iran  Publicado:
"roidoval" Escribió:
Hola:
Alguien ha oido hablar o sabe algo de la tarjeta Mah Card para turistas en Iran? me interesa mucho ya que es un engorro no poder usar las tarjetas bancarias de aqui y otro engorro mas viajar con todo el dinero encima. Realmente seria util echar mano d una tarjeta estando en el pais. Lo he visto en un blog irani y no se mucho mas, tal vez alguien con mas experiencia en viajes a ese pais pueda contar algo....

eso iría mejor aquí @Spainsun

Cambio de Moneda en Irán: bancos, ATM, tarjetas

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  Archivo 22/03/2020 - Punto de Encuentro viajeros Sudeste Asiático.  Tema: Archivo 22/03/2020 - Punto de Encuentro viajeros Sudeste Asiático.  -   Sudeste Asiático  Foro: Sudeste Asiático
aritz306
Aritz306
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10-Ene-2009

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Votos: 0 👍
Envío Asunto: Re: Punto de Encuentro viajeros Sudeste Asiático.  Publicado:
me incluyo ya de una vez Muy feliz Muy feliz
para el verano aun loading.....


ENERO
- Tere28: 04 al 11 de enero: Nueva York. Con Iberia y American Airlines.
- Nessi: del 4 al 6 de Enero Niza, con Iberia Express
- Campanilla80: del 18 al 21 de enero, Venecia.

FEBRERO
- Tere28: 07 al 09 de febrero. Londres. Easyjet
- Nessi: del 8 al 22 de Febrero, Colombia con Iberia.
- Markeli22: Del 14 al 16 de Febrero, Fuerteventura con Ryanair.
- Chamiceru. Del 21 al 25 de febrero. Nápoles con Iberia.

MARZO
- Campanilla80: del 18 al 22 de marzo, Milán con Ryanair.

ABRIL
- Chamiceru: del 4 al 12 de abril. Grecia continental con Iberia
- AnnieMoon: del 8 al 12 de abril, Bristol y alrededores.
- Campanilla80: del 8 al 20 de abril, Korea, con KLM y Air France
- Aritz306: del 9 al 13 de Abril, Cracovia con Lufthansa
- Markeli22: del 10 al 13 de Abril, Borgoña-Lyon con Easyjet.
- Itoabellan: del 30 de Abril al 3 de Mayo, Londres. Norwegian

MAYO
- AnnieMoon: del 14 al 17, Lago Como.
- Markeli22: del 29 de Mayo al 1 de Junio, Lisboa con Tap Portugal.
- Nessi: del 30 de Mayo al 1 de Junio, Tenerife con Iberia Express

JUNIO
- Nessi: Del 26 al 29 de Junio, Nantes (Castillos Valle de Loira). Iberia

JULIO
- Campanilla80: del 29 de julio al 30 de agosto, VLC-SINGA DENPASAR-VLC. Sulawesi, Karimunjawa y Bali again.
- Indialuna: Atenas + Islas Esporadas (Skopelos, Alonissos y Skiathos) del 6 al 23 de julio.

AGOSTO
- Markeli22: del 1 al 30 de Agosto. MÉXICO con Air Canadá.
- Itoabellan: del 15 al 26 de agosto NEW YORK CITY, con Swiss
  Consejos sobre Etiopía - Viajar a Etiopía  Tema: Consejos sobre Etiopía - Viajar a Etiopía  -   África del Este  Foro: África del Este
Guayota
Guayota
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17-Jul-2011

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Envío Asunto: Re: Consejos sobre Etiopía - Viajar a Etiopía  Publicado:
...around 17:00 and trek up to the new Erta Ale reach around 20:00. Camels transport all the camping materials and some food, sleeping materials, mattresses and water, to the rim of the volcano, where we spend the night watching the dramatic action of the boiling lava. New Erta Ale ranks one of the most alluring and physically challenging natural attractions anywhere in Ethiopia. It is a shield volcano with a base diameter of 30 km and 1km square caldera at its summit. New Erta Ale is part of the world’s only permanent lava lake and you will spend an unforgettable night on the top of the mountain. The magma flow moved 3.5 kms south from old Erta Ale to the New eruption point. Overnight camp

Day 8
Sunrise at the volcano and Lake Afdera Early morning you will rise with the sun with time to walk around pits and craters. The main pit-crater, 200 m deep and 350 m across, is sub-circular and three storied. The smaller southern pit is 65 m wide and about 100 m deep. You will leave around 7:00 to head back to Askoma for breakfast. You will reach latest at 10:30 am at the camp and after some time to relax you will drive to Lake Afdera the mythical Lake Giulietti (or lake Afrera), a salt water lake located more than100 meters below sea level, in one of the deepest depressions of the planet. Because of the picturesque landscape, it is interesting to visit the salt flats where the Afar people obtain the salt by evaporating the water of the lake. On continue to Hamad Ela, a village with a total population about 500 people. Over night camping at Hamed Ela.
Day 9
Morning driving tour to Ragad (Asebo), the place where the salts are mined. Observe the breaking of the salt from the ground, cutting into rectangular pieces and loading on camels. You drive ahead to Dallol and visit the difference landscape formed by volcanic activity, Dallol + Lake Assal + camel caravans. Excursion to Dallol (116 meter below sea level, one of the lowest places in the world) colorful salts mining, visit Lake Assal, follow up camel caravans and walk with the Afar people. Then drive to mekele. Late afternoon take a flight to addis ababa end tour
Looking forward to hear from you soon!
Kind regards,
Mieraf


Hola ramón.

No sé si el texto del programa que cuelgas (en lo que se refiere al valle del Omo), está completo y es lo que te envió la agencia. Si es así, en mi opinión yo le pediría mucha, mucha más información acerca de los itinerarios y visitas a las tribus. De entrada de diré que según ese programa se van a quedar sin ver, al menos a dos tribus y ni que decir tiene que no menciona nada de lo mercados, algo que según parece, no se puede uno perder en esa zona. Creo que esta agencia es potente en Danakil pero puede flojear en el sur.

En el mensaje anterior cuelgo nuestras impresiones sobre el por qué contratar agencias de la localidad a visitar, puedes estar de acuerdo o no evidentemente, ya que es sólo una apreciación y opinión personal. Salu2
  Consejos sobre Etiopía - Viajar a Etiopía  Tema: Consejos sobre Etiopía - Viajar a Etiopía  -   África del Este  Foro: África del Este
RAMONGALAN
RAMONGALAN
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Envío Asunto: Re: Consejos sobre Etiopía - Viajar a Etiopía  Publicado:
...around 17:00 and trek up to the new Erta Ale reach around 20:00. Camels transport all the camping materials and some food, sleeping materials, mattresses and water, to the rim of the volcano, where we spend the night watching the dramatic action of the boiling lava. New Erta Ale ranks one of the most alluring and physically challenging natural attractions anywhere in Ethiopia. It is a shield volcano with a base diameter of 30 km and 1km square caldera at its summit. New Erta Ale is part of the world’s only permanent lava lake and you will spend an unforgettable night on the top of the mountain. The magma flow moved 3.5 kms south from old Erta Ale to the New eruption point. Overnight camp

Day 8
Sunrise at the volcano and Lake Afdera Early morning you will rise with the sun with time to walk around pits and craters. The main pit-crater, 200 m deep and 350 m across, is sub-circular and three storied. The smaller southern pit is 65 m wide and about 100 m deep. You will leave around 7:00 to head back to Askoma for breakfast. You will reach latest at 10:30 am at the camp and after some time to relax you will drive to Lake Afdera the mythical Lake Giulietti (or lake Afrera), a salt water lake located more than100 meters below sea level, in one of the deepest depressions of the planet. Because of the picturesque landscape, it is interesting to visit the salt flats where the Afar people obtain the salt by evaporating the water of the lake. On continue to Hamad Ela, a village with a total population about 500 people. Over night camping at Hamed Ela.
Day 9
Morning driving tour to Ragad (Asebo), the place where the salts are mined. Observe the breaking of the salt from the ground, cutting into rectangular pieces and loading on camels. You drive ahead to Dallol and visit the difference landscape formed by volcanic activity, Dallol + Lake Assal + camel caravans. Excursion to Dallol (116 meter below sea level, one of the lowest places in the world) colorful salts mining, visit Lake Assal, follow up camel caravans and walk with the Afar people. Then drive to mekele. Late afternoon take a flight to addis ababa end tour
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Mieraf
  Consejos sobre Etiopía - Viajar a Etiopía  Tema: Consejos sobre Etiopía - Viajar a Etiopía  -   África del Este  Foro: África del Este
RAMONGALAN
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Envío Asunto: Re: Consejos sobre Etiopía - Viajar a Etiopía  Publicado:
...around 17:00 and trek up to the new Erta Ale reach around 20:00. Camels transport all the camping materials and some food, sleeping materials, mattresses and water, to the rim of the volcano, where we spend the night watching the dramatic action of the boiling lava. New Erta Ale ranks one of the most alluring and physically challenging natural attractions anywhere in Ethiopia. It is a shield volcano with a base diameter of 30 km and 1km square caldera at its summit. New Erta Ale is part of the world’s only permanent lava lake and you will spend an unforgettable night on the top of the mountain. The magma flow moved 3.5 kms south from old Erta Ale to the New eruption point. Overnight camp

Day 8
Sunrise at the volcano and Lake Afdera Early morning you will rise with the sun with time to walk around pits and craters. The main pit-crater, 200 m deep and 350 m across, is sub-circular and three storied. The smaller southern pit is 65 m wide and about 100 m deep. You will leave around 7:00 to head back to Askoma for breakfast. You will reach latest at 10:30 am at the camp and after some time to relax you will drive to Lake Afdera the mythical Lake Giulietti (or lake Afrera), a salt water lake located more than100 meters below sea level, in one of the deepest depressions of the planet. Because of the picturesque landscape, it is interesting to visit the salt flats where the Afar people obtain the salt by evaporating the water of the lake. On continue to Hamad Ela, a village with a total population about 500 people. Over night camping at Hamed Ela.
Day 9
Morning driving tour to Ragad (Asebo), the place where the salts are mined. Observe the breaking of the salt from the ground, cutting into rectangular pieces and loading on camels. You drive ahead to Dallol and visit the difference landscape formed by volcanic activity, Dallol + Lake Assal + camel caravans. Excursion to Dallol (116 meter below sea level, one of the lowest places in the world) colorful salts mining, visit Lake Assal, follow up camel caravans and walk with the Afar people. Then drive to mekele. Late afternoon take a flight to addis ababa end tour
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  Recien llegados de Etiopia: Algunas cosas que hay que saber!  Tema: Recien llegados de Etiopia: Algunas cosas que hay que saber!  -   África del Este  Foro: África del Este
indamatossi.marta
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Envío Asunto: Re: Recien llegados de Etiopia: Algunas cosas que hay que  Publicado:
Yo no se si eran del gobierno o no. En mi programa de la agencia ( ett) especificaba claro lo que estaba incluido. Te lo copio. Yo no pague nada mas, excepto por las fotos en los poblados del sur, que te lo pedian lo locales.

Accommodation as per the program
All transfer in and transfer out services
Ground transportation by 4 WD Toyota Land Cruiser
Experienced driver, driver allowance
All fuel expenses and Lubricants Expense
Professional guide
Local guides and Scout where needed
Boat trip on Lake Chamo and Lake Tana
All entrance fees, Village and elders payments
Bed and Breakfast.
Scout and police service in Afar and Simien Region as per the program.
Danakil and Simien, Full Board Meal (Breakfast, Lunch and Dinner)
Camel and camel tires in Afar Region as per the program.
Bottles of water for the trip.
Mule and muleteers for loading and unloading stuffs and luggage from one camp to another.
  El Desierto del Danakil y Volcán Erta Ale - Etiopía  Tema: El Desierto del Danakil y Volcán Erta Ale - Etiopía  -   África del Este  Foro: África del Este
BruceBurgos
BruceBurgos
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Envío Asunto: Re: El Desierto del Danakil y Volcán Erta Ale - Etiopía  Publicado:
traveller3 Escribió:
BruceBurgos Escribió:
Sobre el itinerario, que por email me mandaron World Sun y Alpha Ethiopía Tours, ambos coincidían.

Le pego a continuación:

This is the 3 days program....



Day1: Mekelle - Volcano



We drive from Mekele to - Dodom. We start early drive to Dodom (at the base of Erta Ale). Leave after an early breakfast, possible at 07:30. This is may be one of the worst roads in the world. The 70 km distance may take about 5 hrs passing through changing landscape of solidified lava, rock, sand and occasional palm lined oasis. After you pass several small hamlets scattered here and there in this desert land, Dodom is about 9.5km from Erta Ale and it takes about 3 hrs trekking. Early dinner around 17:00 and trek up to Ertale at 20:00 hours. Camels transport all the camping materials and some food (sleeping materials like light mattresses and mat and water) to the rim of the volcano, where we spend the night watching the dramatic action of the boiling lava. Erta Ale ranks one of the most alluring and physically challenging natural attractions anywhere in Ethiopia. It is a shield volcano with a base diameter of 30 km and 1km square caldera at its summit. Erta Ale contains the world’s only permanent lava lake. Overnight on the top of the mountain. Erta Ale is 613 meters, with a lava lake, one of only five in the world, at the summit. It is notable for being the longest existing lava lake, present since the early years of the twentieth century.

O/n camping on the mountain



Day 2 : Dodem –Hammedele,



Descend from Erta Ale around 9 am Dodom - Hamd Ela. Leave back to Dodom after an early breakfast, if possible at 07:00. You will reach latest at 10:30 am at the camp, time to relax. After drive to reach Hamad Ela, better village with a total population about 500 people. O/n Hamedela( camping)



Day 3 : Hamedela-Mekele

Morning tour Drive to Ragad (Asebo), the place where the localities are mining salt. Look the activity of breaking the salt from the ground, cutting in to rectangular pieces and loading on camels. You drive ahead to Dallol and visit the difference landscape formed by volcanic activity, Dallol + Lake Assal + camel caravans. Excursion to Dallol (116 meter below sea level, one of the lowest places in the world) colorful salts mining, visit Lake Assal, follow up camel caravans and walk with the Afar people. Drive back to Hamedela and proceed to Mekele.

En este recorrido El segndo dia ,desde la base del volcan hasta ahmed el fuisteis fuera pista ¿verdad? despues de bajar del volcan y descansar hasta que salisteis hasta Ahmed ela ¿no?

El segundo dia después de bajar del volcán y desayunar, haces un recorrido por pista pero solo hasta la carretera principal asfaltada, NO todo el camino hasta Amed Ela (por lo menos así lo hice yo con Alpha Ethipia Tours, o World Sun). Lo siento, no recuerdo cuanto tiempo tomó el trayecto por pistas de piedras, arena o lava, que de todo hubo (quiza 2-3 horas, no más), comes a mitad camino de Abalá, y luego a las 15-16 horas apróx. llegas a Abalá, donde después de asearte un poco, cenas y duermes. A la mañana siguiente vas a Amed Ela, montas al militar de turno y recorres las formaciones rocosas de sal, Dallol, el lago Assale, y vas a donde quiera que estén trabajando la sal y las caravanas de camellos.

Un saludo.
  El Desierto del Danakil y Volcán Erta Ale - Etiopía  Tema: El Desierto del Danakil y Volcán Erta Ale - Etiopía  -   África del Este  Foro: África del Este
traveller3
Traveller3
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Envío Asunto: Re: El Desierto del Danakil y Volcán Erta Ale - Etiopía  Publicado:
BruceBurgos Escribió:
Sobre el itinerario, que por email me mandaron World Sun y Alpha Ethiopía Tours, ambos coincidían.

Le pego a continuación:

This is the 3 days program....



Day1: Mekelle - Volcano



We drive from Mekele to - Dodom. We start early drive to Dodom (at the base of Erta Ale). Leave after an early breakfast, possible at 07:30. This is may be one of the worst roads in the world. The 70 km distance may take about 5 hrs passing through changing landscape of solidified lava, rock, sand and occasional palm lined oasis. After you pass several small hamlets scattered here and there in this desert land, Dodom is about 9.5km from Erta Ale and it takes about 3 hrs trekking. Early dinner around 17:00 and trek up to Ertale at 20:00 hours. Camels transport all the camping materials and some food (sleeping materials like light mattresses and mat and water) to the rim of the volcano, where we spend the night watching the dramatic action of the boiling lava. Erta Ale ranks one of the most alluring and physically challenging natural attractions anywhere in Ethiopia. It is a shield volcano with a base diameter of 30 km and 1km square caldera at its summit. Erta Ale contains the world’s only permanent lava lake. Overnight on the top of the mountain. Erta Ale is 613 meters, with a lava lake, one of only five in the world, at the summit. It is notable for being the longest existing lava lake, present since the early years of the twentieth century.

O/n camping on the mountain



Day 2 : Dodem –Hammedele,



Descend from Erta Ale around 9 am Dodom - Hamd Ela. Leave back to Dodom after an early breakfast, if possible at 07:00. You will reach latest at 10:30 am at the camp, time to relax. After drive to reach Hamad Ela, better village with a total population about 500 people. O/n Hamedela( camping)



Day 3 : Hamedela-Mekele

Morning tour Drive to Ragad (Asebo), the place where the localities are mining salt. Look the activity of breaking the salt from the ground, cutting in to rectangular pieces and loading on camels. You drive ahead to Dallol and visit the difference landscape formed by volcanic activity, Dallol + Lake Assal + camel caravans. Excursion to Dallol (116 meter below sea level, one of the lowest places in the world) colorful salts mining, visit Lake Assal, follow up camel caravans and walk with the Afar people. Drive back to Hamedela and proceed to Mekele.

En este recorrido El segndo dia ,desde la base del volcan hasta ahmed el fuisteis fuera pista ¿verdad? despues de bajar del volcan y descansar hasta que salisteis hasta Ahmed ela ¿no?
  El Desierto del Danakil y Volcán Erta Ale - Etiopía  Tema: El Desierto del Danakil y Volcán Erta Ale - Etiopía  -   África del Este  Foro: África del Este
BruceBurgos
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Envío Asunto: Re: El Desierto del Danakil y Volcán Erta Ale - Etiopía  Publicado:
Sobre el itinerario, que por email me mandaron World Sun y Alpha Ethiopía Tours, ambos coincidían.

Le pego a continuación:

This is the 3 days program....



Day1: Mekelle - Volcano



We drive from Mekele to - Dodom. We start early drive to Dodom (at the base of Erta Ale). Leave after an early breakfast, possible at 07:30. This is may be one of the worst roads in the world. The 70 km distance may take about 5 hrs passing through changing landscape of solidified lava, rock, sand and occasional palm lined oasis. After you pass several small hamlets scattered here and there in this desert land, Dodom is about 9.5km from Erta Ale and it takes about 3 hrs trekking. Early dinner around 17:00 and trek up to Ertale at 20:00 hours. Camels transport all the camping materials and some food (sleeping materials like light mattresses and mat and water) to the rim of the volcano, where we spend the night watching the dramatic action of the boiling lava. Erta Ale ranks one of the most alluring and physically challenging natural attractions anywhere in Ethiopia. It is a shield volcano with a base diameter of 30 km and 1km square caldera at its summit. Erta Ale contains the world’s only permanent lava lake. Overnight on the top of the mountain. Erta Ale is 613 meters, with a lava lake, one of only five in the world, at the summit. It is notable for being the longest existing lava lake, present since the early years of the twentieth century.

O/n camping on the mountain



Day 2 : Dodem –Hammedele,



Descend from Erta Ale around 9 am Dodom - Hamd Ela. Leave back to Dodom after an early breakfast, if possible at 07:00. You will reach latest at 10:30 am at the camp, time to relax. After drive to reach Hamad Ela, better village with a total population about 500 people. O/n Hamedela( camping)



Day 3 : Hamedela-Mekele

Morning tour Drive to Ragad (Asebo), the place where the localities are mining salt. Look the activity of breaking the salt from the ground, cutting in to rectangular pieces and loading on camels. You drive ahead to Dallol and visit the difference landscape formed by volcanic activity, Dallol + Lake Assal + camel caravans. Excursion to Dallol (116 meter below sea level, one of the lowest places in the world) colorful salts mining, visit Lake Assal, follow up camel caravans and walk with the Afar people. Drive back to Hamedela and proceed to Mekele.
  Vuelos a Nueva York- Archivo 3 (11/15)  Tema: Vuelos a Nueva York- Archivo 3 (11/15)  -   Nueva York y Noreste de USA  Foro: Nueva York y Noreste de USA
txeli
Txeli
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26-Feb-2009

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Envío Asunto: Re: Vuelos a Nueva York, Compañias Aéreas, Reserva de Asientos..  Publicado:
www.turkishairlines.com/ ...e-requests

1. Do You Provide Accommodation Services at Transit Locations to Passengers Who Have Connecting Flights?
A complimentary hotel accommodation (maximum 2 nights) will be provided to our valuable passengers when there are more than 10 hours (for economy cabin passengers) and 7 or more hours (for business cabin passengers) waiting during their international connecting flights due to Turkish Airlines’ schedule structure. This service is not applicable when there is a shorter connection available within the time frame mentioned above. The first and the connecting flights must be with Turkish Airlines. All passengers must hold a confirmed reservation for the first and the connecting flights. Complimentary accommodation will be arranged with Turkish Airlines’ corporate partners and will be provided through the “Hotel Desk” located after the customs’ check point at the arrival. Passengers must check for any visa requirements when entering Turkey. In the event where a visa is not granted, Turkish Airlines assumes no responsibility for providing complimentary hotel accommodation. For further information, please call +90 212 4440849.
2. What Type of Services do you Provide Business Class Passengers at the Airport?
Check-in from separate counters, priority in choice of seating, newspapers and magazines, boarding the plane after all other passengers have boarded, special identifying tags for baggage and separate baggage loading, easy check-in at the Istanbul Ataturk Airport Stations, e-mail or fax check-in, special lounge services in Istanbul, Izmir, Ankara, Antalya and fifty three overseas stations.
3. May I Purchase an Extra Seat?
Yes. Passengers may request extra seats. This extra seat will cost the same as the other seat.
4. Do You Provide Ambulance Services?
Yes. Ambulance Services are provided at the boarding point; (departure airport) from the terminal gate to the aircraft and at the destination point, (arrival airport) from the aircraft to the terminal gat
  Hotel cerca del Volcán Bromo, Cemoro Lawang, Java, Indonesia  Tema: Hotel cerca del Volcán Bromo, Cemoro Lawang, Java, Indonesia  -   Sudeste Asiático  Foro: Sudeste Asiático
ogaday
Ogaday
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Votos: 0 👍
Envío Asunto: Re: VIAJE A JAVA: Yogyakarta, Bromo, Ijen...  Publicado:
...transportation with friendly driver guide, local jeef for bromo tour, all ticket entrance fee & camera tax, tol & parking fee, ferry ticket boat & fee to bali, 1 night at Bromo Permai Hotel, 1 night Arabika Homestay, breakfast.

Tour exclude : lunch, dinner & personal expenses

Tour rate : Rp. 4.600.000, for 2 people

** that price will be change if they're (local goverment) want change the bromo ticket entrance in this year. for this i will keep contact and update this information for you.
i hope they're not change the ticket entrance





9) WISATA ALAM


Tour Itinerary:
Day 01/ 4MAY: SURABAYA TO MOUNT BROMO HOTEL
Our staff will pick you up from hotel, airport or train’s station in Surabaya (please let us know where we have to meet you in Surabaya), then drive to Mount Bromo area with an AC vehicle tourist standard for about 3-4hours. Upon your arrival in Mt. Bromo area, we will escort you to the hotel in Mt Bromo area for enjoyable stay

Day 02/ 5MAY: Mt Bromo Tours – Hotel in Ijen Crater (B)
At 4am the 4WD will bring you to the world’s most famous view point at Mount pananjakan on the rim of the Tengger caldera to see sunrise with its young volcanic including Mount Bromo and an active of Mount Semeru as a background. Afterward, the 4WD vehicle (jeep) will continue our adventure to reach sea of sands in Mt Bromo area. We will stop at the parking area then you will cross the sea of sands by horse riding or on foot (it is optional) till reach stairs up at the slopr of Mt Bromo where it will lead you to reach peak of Mt Bromo. About at 08:00, the 4WD vehicle (jeep) will bring you back to the hotel for breakfast, take shower, packing, loading bags into our van and then we will continue our trip to Hotel in area of Ijen Crater for about 4-5hours. In this route will pass rural landscape, small cities, rice fields, plantations & beaches. Lunch will be served on the way at local restaurant. About at late afternoon or in the early evening, we will reach at your hotel in area of Ijen Crater then overnight stay before you enjoy Ijen Crater Trekking on the next morning

OPTIONAL PROGRAM:
~ If you are interested & the weather is good enough, you will have a chance to visit Madakaripura Waterfall during the way from Mt Bromo to your hotel in Ijen Crater area but for entrance tickets & local guide at Madakaripura Waterfall will be your own cost. Please check the picture of Madakaripura Waterfall as attached:


Day 03/ 6MAY: Ijen Crater Tours – Plantations – Bali (B)
About at 05:00 in the morning, our 4WD vehicle (jeep) will bring us to the village of Licin and then continue to the slope of Mount Ijen, passing through plantations and rainforest. This is one of the few remaining on the Island of Java with giant ferns, plants & big trees, this journey takes approximately 1 hour from the hotel by private car. Arrive at the parking area of Mount Ijen, approximately 1 until 1.5 hours will be required to ascend slope of mount Ijen to reach peak of Ijen Crater and along the path, you will enjoy the stunning natural scenery with fresh air & shady. Resting on the edge of the crater at an altitude of 2883 meters and enjoy best panorama of the lake of sulphate where reflects spectacular view in the surrounding walls to give the impression like doom. The sulfur mining workers go down into the crater and climb back up by passing dangerous path on the edge of Ijen Crater with the load as much as 80 kilograms on their...
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  Vuelos Nok Air -Tailandia  Tema: Vuelos Nok Air -Tailandia  -   Tailandia  Foro: Tailandia
batalla
Batalla
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Envío Asunto: Re: VUELOS INTERNOS TAILANDIA  Publicado:
Creo que la política de equipaje incluida en precio es la siguiente, pero no estoy seguro si es factible con la tarifa eco:

Each passenger is allowed to check in up to 2 pieces of baggage plus 1 carry-on bag. The weight for carry-on baggage must not exceed 7 kilograms and the size should not disrupt other passengers in terms of cabin space. The allowance weight for the checked-in baggage for loading must not exceed 15 kgs (30 kilograms for Nok Plus passengers). The exceeding weight will be charged at the rate of 200 baht/kilogram.
  Experiencias Viaje a Tailandia - Recién Llegados  Tema: Experiencias Viaje a Tailandia - Recién Llegados  -   Tailandia  Foro: Tailandia
teamtorro
Teamtorro
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Envío Asunto: Re: EXPERIENCIAS VIAJE A TAILANDIA.  Publicado:
...for Round Trip (within 14 days) and 90 Baht for Single Trip (for the new line directly from and to Phaya Thai - Suvarnabhumi station). This promotion is valid from June 1, 2011 to December 31, 2011. ARL also provides many promotion activities at Phaya Thai Station throughout this month. What’s more, SARL Bangkok offers a special lounge for Phayathai Express’s customers.
Airport Link has opened the Phaya Thai Express – Phaya Thai to Suvarnabhumi under the concept titled "The Most Luxury High Speed Train in Thailand – High Speed Half price". This new express line has started since June 1, 2011. It provides the service in every 30 minutes. The express line takes only 17 minutes from Phaya Thai to Suvarnabhumi Airport.
For passengers' more convenience, Bangkok Airport Train (Airport Link Bangkok) is offering ticket office channel at both Phaya Thai and Makkasan stations to encourage the passenger to ride on Express Line to Suvarnabhumi Airport.
Furthermore, the Makkasan Express Line still continues providing the baggage loading service from 8.00- 21.00 and early check-in within 3-12 hrs. This Express Line operates in every 40 minutes from 6.00 to 24.00 everyday. It just takes only 15 minutes to Suvarnabhumi Airport.
El transporte en Bangkok es difícil por varios motivos: la cantidad de vehículos de todo tipo que llenan las calles, los cambios de manos según el horario, las indicaciones (que están en thai o a veces en inglés). Pero hay uno que es el más importante: el sistema de notación que utilizan para las calles y la numeración de los edificios. En líneas generales, Bangkok está divida en dos por la vía de ferrocarril que corre de norte a sur. La parte vieja, que es donde está la mayor parte de los templos y palacios, está ubicada entre el río y la vía. La parte “nueva”, al este de las vías, es la que reúne la parte comercial y residencial. Para señalizar calles y edificios se usa el sistema Thai. Las calles importantes como Silom o Sukhumvit se denominan thanon (Th), o simplemente se las llama Calle o Avenida (Road/Avenue, si están señalizadas en inglés). Las calles laterales se denominan soi. Los sois están numerados con números pares de una acera e impares de la otra. Así, por ejemplo, si la dirección es "25 Soi Sukhumvit 3", significa que es el número 25 de la 3° calle desde Sukhumvit. Aunque la numeración es ascendente, a veces no sube en forma pareja de ambos lados de la calle. Por ejemplo, Soi 55 puede estar frente a Soi 36. Soi 3 también es conocida como Soi Nana, así que usted puede encontrar la dirección expresada como “25 Soi Nana”.
También se usa la extensión /x para nuevas calles que se crearon entre calles existentes. Algunos pasajes se denominan trok, en lugar de soi. Peor aún, algunos sois importantes como Soi Ekamai o Soi Ari, tienen sus propios sois. Puede entonces encontrarse con algo como esto: “el 3° soi desde Soi Ari”, o “68/2 Soi Ekamai 4, Sukhmuvit 63”, que significa que hablamos de la 2° casa junto a la casa 68, en el 4° soi desde Ekamai, que es el soi 63 de Sikhmuvit.
Para sumar confusión al transporte en Bangkok, los nombres de las calles pueden estar escritos de diversos modos, según el mapa que se use. Por ejemplo: Phahon Yothin ó Pahon Yothin ó Phahonyothin ó Phaholyothin. Y además, muchas calles largas cambian de nombre después de algunos kilómetros, como Sukhumvit, que pasa a llamarse Ploenchit, justo antes de Thanon Witthayu. Estos cambios de nombre están relacionados con el barrio por el que...
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  Archivo histórico Ryanair Malas Experiencias  Tema: Archivo histórico Ryanair Malas Experiencias  -   Denuncias o Malas Experiencias  Foro: Denuncias o Malas Experiencias
hunterwasser
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Envío Asunto: Re: RYANAIR, Malas Experiencias  Publicado:
Por tanto, después de esta explicación, se demuestra que:
Quote::
False Claims
Fomento Claims (El Mundo 16 Aug)
Ryanair is in danger of losing its licence – False
100 safety „cases‟ in two years – False
SEPLA Press release (16 Aug)
SEPLA raised safety concerns about Ryanair operations – False
Ryanair puts “constant pressure” on pilots to cut costs – False
EASA must take measures against labour/operational practices that might reduce safety –
False
Iberia Captain Jorge Ruiz de Almirón Claims (ABC 16 Aug):
Pilots are a victim of the policy of cost savings – False
Staff are not the best and pilots get bonus for not loading extra fuel – False
Ryanair penalise those who use more fuel, some are fired – False
Ryanair has landed at airports in Spain with less than 5 mins of fuel – False
A few mins extra flying they would have „fallen‟ – False
If other airlines acted like Ryanair half of the aircraft would have „fallen‟ – False
30 min turn-arounds are a risk to security and dangerous – False
Ryanair did not carry the legal minimum fuel required – False
CEACCU lawyer Eugenio Ribon (20 Minutos 16 Aug)
A grave breach occurred which compromised passenger safety – False
Ryanair faces a €4.5m fine and suspension of licence for 3 years – False
Spanish ATC Association secretary Jorge Ontiveros (El Confidencial 18 Aug)
“It was a very dangerous manoeuvre. We thought it crashed.” – Totally False
Declaraciones Falsas
Fomento declara (El Mundo 16 Aug)
Ryanair está en peligro de perder su licencia – FALSO (Fomento no es ningún organismo válido para retirar en Europa la licencia de vuelo a ninguna compañía no española)
100 "casos" de la seguridad en 2 años – FALSO (Una declaración de emergencia NO CONSTITUYE UN "CASO" DE SEGURIDAD, sino la activación de un protocolo legal establecido por normativa Europea precisamente para GARANTIZAR ESA SEGURIDAD)

Nota de prensa de SEPLA (16 Aug)
SEPLA expresó su preocupación sobre la seguridad de las operaciones de Ryanair – FALSO
Ryanair impone una "presion constante" a los pilotos para recortar en costes – FALSO (En todo caso lo que hace Ryanair es SISTEMATIZAR unos procesos encaminados a ese ahorro de costes... pero claro, SEPLA solo ha sabido durante años "presionar constantemente" para que una determinada casta de pilotos siguiesen reuniendo cotas de poder para seguir controlando el negocio al margen de si ese negocio es rentable o no para sus compañías... No ser ellos los partícipes en dicho negocio les pone muy nerviosos)
EASA debería tomar medidas contra prácticas operacionales y laborales que reducen la seguridad – FALSO (Declarar un protocolo de emergencia ajustándose a la normativa es una práctica operacional insegura???)

Declaraciones del Capitan de Iberia Jorge Ruiz de Almirón (ABC 16 Aug):
Los pilotos son victima de la política de ahorro de costes – FALSO (Aquí en todo caso, y lamento tomarme la licencia pero me creo en pleno derecho, pues soy extrabajador de handling de Iberia, en todo caso lo que es VERDADERO es que es Iberia la que está siendo víctima de la política de aumento de costes de sus pilotos... Lo siento Jorge, me lo has puesto a huevo)
El personal (de Ryanair) no es de lo mejor, y los pilotos reciben bonus por no cargar combustible extra– FALSO (pobre argumento si no es sostenido con PRUEBAS)
Ryanair penaliza a a quellos que usan más combustible, algunos incluso despedidos – FALSO
Ryanair ha aterrizado en...
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  Archivo histórico Ryanair Malas Experiencias  Tema: Archivo histórico Ryanair Malas Experiencias  -   Denuncias o Malas Experiencias  Foro: Denuncias o Malas Experiencias
mastor50
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Envío Asunto: Re: RYANAIR, Malas Experiencias  Publicado:
Por tanto, después de esta explicación, se demuestra que:
Quote::
False Claims
Fomento Claims (El Mundo 16 Aug)
Ryanair is in danger of losing its licence – False
100 safety „cases‟ in two years – False
SEPLA Press release (16 Aug)
SEPLA raised safety concerns about Ryanair operations – False
Ryanair puts “constant pressure” on pilots to cut costs – False
EASA must take measures against labour/operational practices that might reduce safety –
False
Iberia Captain Jorge Ruiz de Almirón Claims (ABC 16 Aug):
Pilots are a victim of the policy of cost savings – False
Staff are not the best and pilots get bonus for not loading extra fuel – False
Ryanair penalise those who use more fuel, some are fired – False
Ryanair has landed at airports in Spain with less than 5 mins of fuel – False
A few mins extra flying they would have „fallen‟ – False
If other airlines acted like Ryanair half of the aircraft would have „fallen‟ – False
30 min turn-arounds are a risk to security and dangerous – False
Ryanair did not carry the legal minimum fuel required – False
CEACCU lawyer Eugenio Ribon (20 Minutos 16 Aug)
A grave breach occurred which compromised passenger safety – False
Ryanair faces a €4.5m fine and suspension of licence for 3 years – False
Spanish ATC Association secretary Jorge Ontiveros (El Confidencial 18 Aug)
“It was a very dangerous manoeuvre. We thought it crashed.” – Totally False
Declaraciones Falsas
Fomento declara (El Mundo 16 Aug)
Ryanair está en peligro de perder su licencia – FALSO (Fomento no es ningún organismo válido para retirar en Europa la licencia de vuelo a ninguna compañía no española)
100 "casos" de la seguridad en 2 años – FALSO (Una declaración de emergencia NO CONSTITUYE UN "CASO" DE SEGURIDAD, sino la activación de un protocolo legal establecido por normativa Europea precisamente para GARANTIZAR ESA SEGURIDAD)

Nota de prensa de SEPLA (16 Aug)
SEPLA expresó su preocupación sobre la seguridad de las operaciones de Ryanair – FALSO
Ryanair impone una "presion constante" a los pilotos para recortar en costes – FALSO (En todo caso lo que hace Ryanair es SISTEMATIZAR unos procesos encaminados a ese ahorro de costes... pero claro, SEPLA solo ha sabido durante años "presionar constantemente" para que una determinada casta de pilotos siguiesen reuniendo cotas de poder para seguir controlando el negocio al margen de si ese negocio es rentable o no para sus compañías... No ser ellos los partícipes en dicho negocio les pone muy nerviosos)
EASA debería tomar medidas contra prácticas operacionales y laborales que reducen la seguridad – FALSO (Declarar un protocolo de emergencia ajustándose a la normativa es una práctica operacional insegura???)

Declaraciones del Capitan de Iberia Jorge Ruiz de Almirón (ABC 16 Aug):
Los pilotos son victima de la política de ahorro de costes – FALSO (Aquí en todo caso, y lamento tomarme la licencia pero me creo en pleno derecho, pues soy extrabajador de handling de Iberia, en todo caso lo que es VERDADERO es que es Iberia la que está siendo víctima de la política de aumento de costes de sus pilotos... Lo siento Jorge, me lo has puesto a huevo)
El personal (de Ryanair) no es de lo mejor, y los pilotos reciben bonus por no cargar combustible extra– FALSO (pobre argumento si no es sostenido con PRUEBAS)
Ryanair penaliza a a quellos que usan más combustible, algunos incluso despedidos – FALSO
Ryanair ha aterrizado en aeropuertos de...
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  Archivo histórico Ryanair Malas Experiencias  Tema: Archivo histórico Ryanair Malas Experiencias  -   Denuncias o Malas Experiencias  Foro: Denuncias o Malas Experiencias
hunterwasser
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Envío Asunto: Re: RYANAIR, Malas Experiencias  Publicado:
Por tanto, después de esta explicación, se demuestra que:
Quote::
False Claims
Fomento Claims (El Mundo 16 Aug)
Ryanair is in danger of losing its licence – False
100 safety „cases‟ in two years – False
SEPLA Press release (16 Aug)
SEPLA raised safety concerns about Ryanair operations – False
Ryanair puts “constant pressure” on pilots to cut costs – False
EASA must take measures against labour/operational practices that might reduce safety –
False
Iberia Captain Jorge Ruiz de Almirón Claims (ABC 16 Aug):
Pilots are a victim of the policy of cost savings – False
Staff are not the best and pilots get bonus for not loading extra fuel – False
Ryanair penalise those who use more fuel, some are fired – False
Ryanair has landed at airports in Spain with less than 5 mins of fuel – False
A few mins extra flying they would have „fallen‟ – False
If other airlines acted like Ryanair half of the aircraft would have „fallen‟ – False
30 min turn-arounds are a risk to security and dangerous – False
Ryanair did not carry the legal minimum fuel required – False
CEACCU lawyer Eugenio Ribon (20 Minutos 16 Aug)
A grave breach occurred which compromised passenger safety – False
Ryanair faces a €4.5m fine and suspension of licence for 3 years – False
Spanish ATC Association secretary Jorge Ontiveros (El Confidencial 18 Aug)
“It was a very dangerous manoeuvre. We thought it crashed.” – Totally False
Declaraciones Falsas
Fomento declara (El Mundo 16 Aug)
Ryanair está en peligro de perder su licencia – FALSO (Fomento no es ningún organismo válido para retirar en Europa la licencia de vuelo a ninguna compañía no española)
100 "casos" de la seguridad en 2 años – FALSO (Una declaración de emergencia NO CONSTITUYE UN "CASO" DE SEGURIDAD, sino la activación de un protocolo legal establecido por normativa Europea precisamente para GARANTIZAR ESA SEGURIDAD)

Nota de prensa de SEPLA (16 Aug)
SEPLA expresó su preocupación sobre la seguridad de las operaciones de Ryanair – FALSO
Ryanair impone una "presion constante" a los pilotos para recortar en costes – FALSO (En todo caso lo que hace Ryanair es SISTEMATIZAR unos procesos encaminados a ese ahorro de costes... pero claro, SEPLA solo ha sabido durante años "presionar constantemente" para que una determinada casta de pilotos siguiesen reuniendo cotas de poder para seguir controlando el negocio al margen de si ese negocio es rentable o no para sus compañías... No ser ellos los partícipes en dicho negocio les pone muy nerviosos)
EASA debería tomar medidas contra prácticas operacionales y laborales que reducen la seguridad – FALSO (Declarar un protocolo de emergencia ajustándose a la normativa es una práctica operacional insegura???)

Declaraciones del Capitan de Iberia Jorge Ruiz de Almirón (ABC 16 Aug):
Los pilotos son victima de la política de ahorro de costes – FALSO (Aquí en todo caso, y lamento tomarme la licencia pero me creo en pleno derecho, pues soy extrabajador de handling de Iberia, en todo caso lo que es VERDADERO es que es Iberia la que está siendo víctima de la política de aumento de costes de sus pilotos... Lo siento Jorge, me lo has puesto a huevo)
El personal (de Ryanair) no es de lo mejor, y los pilotos reciben bonus por no cargar combustible extra– FALSO (pobre argumento si no es sostenido con PRUEBAS)
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Ryanair ha aterrizado en aeropuertos de España con menos de 5...
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  Archivo 27/08/2014 - Desde Gatwick (LGW) a Londres  Tema: Archivo 27/08/2014 - Desde Gatwick (LGW) a Londres  -   Londres, Reino Unido e Irlanda  Foro: Londres, Reino Unido e Irlanda
lalolaviaja
Lalolaviaja
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Envío Asunto: Re: Desde Gatwick a Londres  Publicado:
Magpie, cunado intento hacer la compra del billete del southern, me sale esta imagen y debajo no me da todos los horarios libres, sino algunas horas...Te lo pongo debajo a ver si lo logras ver, eso que quiere decir que a esas horas resaltadas son las que se pueden viajar o que no hay plazas ya en los otros trenes...

Origin:Gatwick Airport, 18:27
Destination:London Victoria, 18:59
Date:Tue 3 Apr 2012 Changes:0 Duration:0:32hrs
Valid on off-peak services by the route and Train Operator shown. Valid for 1 day only.
Services(Showing all services)
Loading additional services
DepartArriveChangesDurationPrice
Trains unavailable for your selected fareshow
17:3818:0900:31hrs£23.50
17:4218:2000:38hrs£23.50
17:5018:2200:32hrs
17:5318:4500:52hrs£23.50
17:5518:2900:34hrs£23.50
18:0518:3500:30hrs
18:1018:4800:38hrs£23.50
18:2018:5000:30hrs
18:2319:1300:50hrs£23.50
Ves que en algunos sale precio y en otros no...
Graciassssss
  Alojamiento en Bruselas -  Histórico I  Tema: Alojamiento en Bruselas - Histórico I  -   Holanda, Bélgica y Luxemburgo  Foro: Holanda, Bélgica y Luxemburgo
Bibiana1
Bibiana1
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01-Ago-2008

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Envío Asunto: Re: Alojamiento en Bruselas  Publicado:
troski26 Escribió:
Bibiana1 Escribió:
troski26 Escribió:
Bibiana1 Escribió:
troski26 Escribió:
hola buenas que tal os parece centrico el hotel george V? me sale muy bien de precio y creo que cogere ese.
saludos
Yo lo veo bastante céntrico, a unos 5-10 minutos andando del centro según mis cálculos Muy feliz

gracias bibiana, pues ya lo he cogido. por si a alguien le interesa, me ha salido 6 noches con desayuno 310 euros.
el unico inconveniente que veo es que lleguo a charleroi a las 22:00. desde la gare midi, donde deja el autobus, tengo un buen paseo hasta el hotel no?
y el mapa de tranvias no lo veo por ningun lao.
saludos
Eso se arregla fácilmente: coges el metro en Midi (líneas 3 ó 4) y te bajas en Bourse (3 paradas); desde allí parece que se puede ir andando al hotel Muy feliz
También podrías coger el tranvía 82 y bajarte en Arts et Metiers.
Los planos de ambos se pueden ver en la página de transportes:
www.stib.be/index.htm?l=fr
Por cierto, muy buen precio Aplausos

muchas gracias bibiana, el hotel lo cogi mirando a traves de bombardeo de spam fue la mejor oferta que vi.
como haces para ver el mapa, yo me meto en esa pagina, le doy al mapa y se queda colgado en loading.
gracias y saludos
Yo le doy a la izquierda, donde pone Plan du reseau. Ahí sale el plano con todos los medios de transporte. Para ver sólo el de metro, en esa página, le doy a la derecha, en plans disponibles, a plan du metro Muy feliz
 
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