He escrito un email a la compañía y para mi sorpresa me han contestado enseguida y he recibido la siguiente respuesta:
"Dear client,
thank you for your email.
If you applied for insolvency proceedings, your claims will be paid during January 2023. If you did not apply for insolvency proceedings, unfortunately your tickets can no longer be reimbursed or used.
Czech Airlines has emerged successfully from its reorganization process which was declared complete by the decision of the Municipal Court of Prague dated 28 June 2022. Our company was going through the reorganization process since 10 March 2021 in order to mitigate the challenging circumstances resulting from the global crisis in aviation industry as a consequence of the COVID-19 pandemic. Czech Airlines fulfilled all substantial parts of the reorganization plan previously approved by its creditors and the court on 28 June 2022 and, thus, complied with the conditions for a successful completion of the reorganization.
Unused tickets purchased on/before 10 March 2021 and unused vouchers issued in exchange for tickets originally purchased on/before 10 March 2021, which were lodged as a claim under the administration proceeding, will be settled in compliance with Czech Airlines´ reorganization plan. Pursuant to the applicable Czech and EU legislation governing the insolvency and reorganization proceedings as well as in compliance with the parameters of Czech Airlines´ reorganization plan unanimously approved by its creditors and subsequently by the court, the utilization of such tickets or vouchers after 29 October 2022 is not possible anymore".
¿Alguien ha tenido alguna noticia?
Lo que no señala cuánto se cobrará del crédito alegado pues me temo que probablemente no será el 100%..
Gracias por vuestras noticias.
Hola Carrera!
Durante las navidades también me puse en contacto con INSKOL y al decirme que tenía que reclamar a la aerolínea me dirigí a ellos solicitando el reembolso.
Me han contestado esta mañana diciendo que había perdido el voucher pero cuando he visto en tu mensaje que los que enviamos la docu para el proceso de insolvencia lo cobraríamos en Enero 2023 me he quedado más tranquila. Aun así les he pedido que me lo confirmen ya que en mi reclamación olvidé indicarles que entré en el proceso.
Por cierto, en abril también recibí la carta certificada con un montón de papeles en checo. Tras traducir y no enterarme mucho, escribí a INSKOL y me dijeron que no debía hacer nada así que eso hice.
Espero que nos devuelvan pronto el dinero porque esta siendo un poco agónico. Cruzo dedos.
Te agradezco enormemente las actualizaciones que publicas. Ver que pasamos las mismas etapas es bastante tranquilizante.
He escrito un email a la compañía y para mi sorpresa me han contestado enseguida y he recibido la siguiente respuesta:
"Dear client,
thank you for your email.
If you applied for insolvency proceedings, your claims will be paid during January 2023. If you did not apply for insolvency proceedings, unfortunately your tickets can no longer be reimbursed or used.
Czech Airlines has emerged successfully from its reorganization process which was declared complete by the decision of the Municipal Court of Prague dated 28 June 2022. Our company was going through the reorganization process since 10 March 2021 in order to mitigate the challenging circumstances resulting from the global crisis in aviation industry as a consequence of the COVID-19 pandemic. Czech Airlines fulfilled all substantial parts of the reorganization plan previously approved by its creditors and the court on 28 June 2022 and, thus, complied with the conditions for a successful completion of the reorganization.
Unused tickets purchased on/before 10 March 2021 and unused vouchers issued in exchange for tickets originally purchased on/before 10 March 2021, which were lodged as a claim under the administration proceeding, will be settled in compliance with Czech Airlines´ reorganization plan. Pursuant to the applicable Czech and EU legislation governing the insolvency and reorganization proceedings as well as in compliance with the parameters of Czech Airlines´ reorganization plan unanimously approved by its creditors and subsequently by the court, the utilization of such tickets or vouchers after 29 October 2022 is not possible anymore".
¿Alguien ha tenido alguna noticia?
Lo que no señala cuánto se cobrará del crédito alegado pues me temo que probablemente no será el 100%..
Servicio nefasto.Solicité el cambio a través de ING con una semana de antelación y al final tuve que viajar sin el dinero porque me lo mandaron a una oficina de correos de otra localidad.Además una semana y media después seguía sin tener el dinero en mi cuenta.Un desastre y una ineficacia absoluta.
Cuidado si viajáis a alguno de los países donde esta empresa está presente: México, Guatemala, República Dominicana, Uruguay, Trinidad y Tobago, Israel, Paraguay, Marruecos o alguno de estos aeropuertos españoles, Madrid-Barajas, Alicante y Palma de Mallorca. Encontraréis el peor tipo de cambio en todos los billetes, además de que tienen distinto rate en cada una de sus oficinas!!! OJO!!! Os intentarán convencer de que su cambio es el mejor, no os dejéis engañar!! A mi me pasó en República Dominicana, fui a cambiar mis euros en pesos y cual fue mi sorpresa cuando me daban menos de la mitad de lo que me hubieran dado en un banco en España!!! Así que amigos, que no os pase a vosotros!!
Saludos!!